ODGOVOR NA PITANJE
Strana 1 od 1
ODGOVOR NA PITANJE
Vaspitanje je jedan od osnovnih preduslova kontinuiranog razvoja društva. U vaspitanju učestvuju mnogobrojni činioci počev od porodice, drugova, raznih tipova škole, muzeja, pozorišta, biblioteka, domovi kulture, omladinske organizacije, sredstava komunikacije, vojske, političke organizacije itd. Činioci vaspitanja nisu isti u svim društvima a njihov značaj i uticaj se vremenom menjaju.
Sistem vaspitanja je društveno i istorijski uslovljen i promenljiv. Nekada se sistem vaspitanja odnosio samo na škole i ustanove koje je organizovala država za potrebe vaspitanja dece i omladine a danas se vaspitni proces odvija konstantno tokom celog života pojedinca, a ne samo u okviru školskog sistema.
Školski sistem (sistem vaspitno-obrazovnih ustaova) je okosnica svakog sistema vaspitanja. Školski sistem čine međusobno povezane obrazovne ustanove čiji je osnovni cilj ostvarivanje ciljeva i zadataka vaspitanja. Sastoji se, tj. činioci sistema vaspitanja su:
1. ustanove za predškolsko vaspitanje
2. osnovna škola
3. srednje škole
4. više i visoke škole, fakulteti, akademije
5. ustanove za specijalno vaspitanje i obrazovanje (vaspitanje i obrazovanje odraslih, ustanove za decu ometenu u razvoju)
U predškolskom periodu događa se najintezivniji razvoj deteta. Dete raste prosečno godišnje 6-7cm i dobija u težini 2-3kg. Do perioda od 17.godine (100%) razvoj umne sposobnosti je da se sa 4.om godinom dostiže 50%, a do 8.godine 80%.
Ostvarivanje zadataka predškolskog vaspitanja sve se više pomera sa porodice na društveno organizovane oblike vaspitanja. Osnovne aktivnosti u predškolskom vaspitanju su igra, rad i učenje. Velika pažnja se poklanja zdravlju, ishrani i fizičkom razvoju deteta. Pravilan fizički razvoj je temelj razvoja nervnog sistema i sistema žlezda sa unutrašnjim lučenjem a to predstavlja organsku osnovu razvoju psihičkih i umnih sposobnosti. Dete se stavlja u poziciju da posmatra svet oko sebe, misli i zaključuje (pamćenje, razmišljanje, opažanje, mašta).
Radom se formiraju trajne i čvrste radne navike.
Vrši se i moralno vaspitanje (prima i daje, da sarađuje, da poštuje sporazume, da poštuje pravila).
Vrši se i estetsko vaspitanje da sve što urade treba da bude lepo.
Ustanove u kojima se vrši predškolsko vaspitanje su
-dečji vrtići
-vaspitne grupe pri osnovnim školama
-drugi organizovani oblici (domovi za decu bez roditelja, patronažna služba, radne organizacije....)
osnovna škola-škola obaveznog školovanja. Vaspitno-obrazovna institucija
• besplatana je za sve
• ravnopravnost polova
• ima svoj školski program kao i prilagođen program za ometenu decu, poseban program za muzičko i baletsko obrazovanje
• opšeobrazovna ustanova
srednja škola deli se na
• gimnazije-opšteobrazovna za nastavak studiranja
• srednje stručne škole osposobljavaju za neposredno uključivanje u rad
visoke škole i fakulteti-spremaju kadar za različite grane privrede, kulturne i društvene delatnosti
ustanove za decu ometenu u razvoju-najčešće postoji posebna škola, ali sve češće je sprovodi inkluzija (osim predmetnih nastavnika u radu učestvuju i specijalni pedagozi)
Vodi se računa o
• stepenu očuvanosti funkcionalnih sposobnosti
• povezivanje sa tržištem rada
• objektivna procena za izbor budućeg zanimanja
vaspitanje i obrazovanje odraslih
• podizanje nivoa obrazovanja ljudi kjoji su zaostali sa redovnim obrazovanjem
• permanentno obrazovanje odraslih
Sistem vaspitanja je društveno i istorijski uslovljen i promenljiv. Nekada se sistem vaspitanja odnosio samo na škole i ustanove koje je organizovala država za potrebe vaspitanja dece i omladine a danas se vaspitni proces odvija konstantno tokom celog života pojedinca, a ne samo u okviru školskog sistema.
Školski sistem (sistem vaspitno-obrazovnih ustaova) je okosnica svakog sistema vaspitanja. Školski sistem čine međusobno povezane obrazovne ustanove čiji je osnovni cilj ostvarivanje ciljeva i zadataka vaspitanja. Sastoji se, tj. činioci sistema vaspitanja su:
1. ustanove za predškolsko vaspitanje
2. osnovna škola
3. srednje škole
4. više i visoke škole, fakulteti, akademije
5. ustanove za specijalno vaspitanje i obrazovanje (vaspitanje i obrazovanje odraslih, ustanove za decu ometenu u razvoju)
U predškolskom periodu događa se najintezivniji razvoj deteta. Dete raste prosečno godišnje 6-7cm i dobija u težini 2-3kg. Do perioda od 17.godine (100%) razvoj umne sposobnosti je da se sa 4.om godinom dostiže 50%, a do 8.godine 80%.
Ostvarivanje zadataka predškolskog vaspitanja sve se više pomera sa porodice na društveno organizovane oblike vaspitanja. Osnovne aktivnosti u predškolskom vaspitanju su igra, rad i učenje. Velika pažnja se poklanja zdravlju, ishrani i fizičkom razvoju deteta. Pravilan fizički razvoj je temelj razvoja nervnog sistema i sistema žlezda sa unutrašnjim lučenjem a to predstavlja organsku osnovu razvoju psihičkih i umnih sposobnosti. Dete se stavlja u poziciju da posmatra svet oko sebe, misli i zaključuje (pamćenje, razmišljanje, opažanje, mašta).
Radom se formiraju trajne i čvrste radne navike.
Vrši se i moralno vaspitanje (prima i daje, da sarađuje, da poštuje sporazume, da poštuje pravila).
Vrši se i estetsko vaspitanje da sve što urade treba da bude lepo.
Ustanove u kojima se vrši predškolsko vaspitanje su
-dečji vrtići
-vaspitne grupe pri osnovnim školama
-drugi organizovani oblici (domovi za decu bez roditelja, patronažna služba, radne organizacije....)
osnovna škola-škola obaveznog školovanja. Vaspitno-obrazovna institucija
• besplatana je za sve
• ravnopravnost polova
• ima svoj školski program kao i prilagođen program za ometenu decu, poseban program za muzičko i baletsko obrazovanje
• opšeobrazovna ustanova
srednja škola deli se na
• gimnazije-opšteobrazovna za nastavak studiranja
• srednje stručne škole osposobljavaju za neposredno uključivanje u rad
visoke škole i fakulteti-spremaju kadar za različite grane privrede, kulturne i društvene delatnosti
ustanove za decu ometenu u razvoju-najčešće postoji posebna škola, ali sve češće je sprovodi inkluzija (osim predmetnih nastavnika u radu učestvuju i specijalni pedagozi)
Vodi se računa o
• stepenu očuvanosti funkcionalnih sposobnosti
• povezivanje sa tržištem rada
• objektivna procena za izbor budućeg zanimanja
vaspitanje i obrazovanje odraslih
• podizanje nivoa obrazovanja ljudi kjoji su zaostali sa redovnim obrazovanjem
• permanentno obrazovanje odraslih
Gagos- Broj poruka : 18
Datum upisa : 10.11.2009
Similar topics
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu