ODGOVOR NA PITANJE
Prosveta Licenca :: 23. Pedagogija :: 23.6 Praktična pitanja izrada naučno-istraživačkih instrumenata u pedagoškim istraživanjima
Strana 1 od 1
ODGOVOR NA PITANJE
Predmet istraživanja u pedagogoji je vaspitanje čoveka, tako da su ograničeni ili nedozvoljeni istraživački metodi i eksperimenti koji mogu da štete razvoju deteta ili su u osnovi nehumani. Kritičari često postavljaju pitanje da li je uopšte moguće govoriti o eksperimentima u pedagogiji.
Prilikom istraživanja vaspitnih pojava koriste se raznovrsne tehnike (posmatranje, intervjuisanja, anketiranje, testiranje) i instrumenti (protokol posmatranja, anketni listovi, testovi, skale sudova).
Anketom se prikupljaju stavovi, sudovi, mišljenja, interesovanja ispitanika. Često to mogu biti mišljenja o nekom problemu (strog nastavnik). Često su odgovori subjektivni, pa treba biti obazriv.
Postoje tri vrste pitanja: otvorenog tipa, zatvorenog tipa, kombinovana
Optimalna dužina upitnika je 25 pitanja, koji može da se uradi za 30min.
Anketa može da je anonimna ili javna
Može da je direktna ili putem pošte-Interneta
Intervju je namerni, unapred planirani, sa ciljem usmereni razgovor, sa pojedincem ili grupom ispitanika. Mora se voditi računa da je ispitanik upoznat sa temom o kojoj se intervjuiše (ne može roditelj da se intervjuiše o radu nastavnika, ili učenik o radu nastavnog veća).
Može da bude pojedinačni i grupni
Može da bude vezani (sa unapred spremljenim pitanjima) i slobodni
Ispitivač bi trebao da prikupi i bitne podatke o ispitanicima
Bitan je uvodni deo gde se ostvaruje poverenje sa ispitanikom
Intervju mora da sadrži
• temu projekta i temu intervjua
• cilj intervjua
• pitanja
• vreme i mesto
• trajanje intervjua
• Završna faza je sređivanje i statistička obrada, donošenje zaključka i predloga za poboljšanje
Naročito su u čestoj upotrebi testovi (testovi znanja, testovi umešnosti, testovi interesovanja, testovi inteligencije).
Za rad nastavnika je značajno da postupak izrade i primene testova znanja pošto njih najčešće koristi.
Testovi mogu biti
• u užem smislu (poznavanje činjenica-formula)
• test sposobnosti primene znanja (rešavanje zadataka)
• test kojim se ispituje
• test kojim se uvežbava
• testovi u kojima učenik govori
• test sa praktičnom aktivnošću učenika
• baždareni teetovi smišljaju ekipe stručnjaka
• nebaždarene mogu i sami nastavnici
Karakteristike testa
• valjanost-proverava se upravo ono šta želimo
• pouzdanost-na ista pitanja u različitim vremenima učenik daje uvek iste rezultate
• objektivnost-ne utiče stav nastavnika pri sređivanju rezultata
• osetljivost-meri najmanje razlike među učenicima
• praktičnost-lako se primenjuje i rezultati se lako sređuju
Tipovi zadataka
• učenik sam bira odgovor (dvočlan ili višestruk izbor, upoređivanje, sređivanje)
• učenik sam formuliše odgovor (tip dosećanja i nadopunjavanja)
Test znanja treba da u sebi sadrži raznovrsne tipove zadatka:
-prisećanja (Npr. Disciplina pedagogije koja se bavi prevaspitavanjem zatvorenika zove se .....)
-dopunjavanja (npr.
-dvočlanog izbora (npr. Da li je januar zimski mesec DA NE)
-višestruki izbor
-upoređivanja (npr. Ispred naziva knjige napiši redni broj iz spiska ponudjenih imena autora)
Prilikom istraživanja vaspitnih pojava koriste se raznovrsne tehnike (posmatranje, intervjuisanja, anketiranje, testiranje) i instrumenti (protokol posmatranja, anketni listovi, testovi, skale sudova).
Anketom se prikupljaju stavovi, sudovi, mišljenja, interesovanja ispitanika. Često to mogu biti mišljenja o nekom problemu (strog nastavnik). Često su odgovori subjektivni, pa treba biti obazriv.
Postoje tri vrste pitanja: otvorenog tipa, zatvorenog tipa, kombinovana
Optimalna dužina upitnika je 25 pitanja, koji može da se uradi za 30min.
Anketa može da je anonimna ili javna
Može da je direktna ili putem pošte-Interneta
Intervju je namerni, unapred planirani, sa ciljem usmereni razgovor, sa pojedincem ili grupom ispitanika. Mora se voditi računa da je ispitanik upoznat sa temom o kojoj se intervjuiše (ne može roditelj da se intervjuiše o radu nastavnika, ili učenik o radu nastavnog veća).
Može da bude pojedinačni i grupni
Može da bude vezani (sa unapred spremljenim pitanjima) i slobodni
Ispitivač bi trebao da prikupi i bitne podatke o ispitanicima
Bitan je uvodni deo gde se ostvaruje poverenje sa ispitanikom
Intervju mora da sadrži
• temu projekta i temu intervjua
• cilj intervjua
• pitanja
• vreme i mesto
• trajanje intervjua
• Završna faza je sređivanje i statistička obrada, donošenje zaključka i predloga za poboljšanje
Naročito su u čestoj upotrebi testovi (testovi znanja, testovi umešnosti, testovi interesovanja, testovi inteligencije).
Za rad nastavnika je značajno da postupak izrade i primene testova znanja pošto njih najčešće koristi.
Testovi mogu biti
• u užem smislu (poznavanje činjenica-formula)
• test sposobnosti primene znanja (rešavanje zadataka)
• test kojim se ispituje
• test kojim se uvežbava
• testovi u kojima učenik govori
• test sa praktičnom aktivnošću učenika
• baždareni teetovi smišljaju ekipe stručnjaka
• nebaždarene mogu i sami nastavnici
Karakteristike testa
• valjanost-proverava se upravo ono šta želimo
• pouzdanost-na ista pitanja u različitim vremenima učenik daje uvek iste rezultate
• objektivnost-ne utiče stav nastavnika pri sređivanju rezultata
• osetljivost-meri najmanje razlike među učenicima
• praktičnost-lako se primenjuje i rezultati se lako sređuju
Tipovi zadataka
• učenik sam bira odgovor (dvočlan ili višestruk izbor, upoređivanje, sređivanje)
• učenik sam formuliše odgovor (tip dosećanja i nadopunjavanja)
Test znanja treba da u sebi sadrži raznovrsne tipove zadatka:
-prisećanja (Npr. Disciplina pedagogije koja se bavi prevaspitavanjem zatvorenika zove se .....)
-dopunjavanja (npr.
-dvočlanog izbora (npr. Da li je januar zimski mesec DA NE)
-višestruki izbor
-upoređivanja (npr. Ispred naziva knjige napiši redni broj iz spiska ponudjenih imena autora)
Gagos- Broj poruka : 18
Datum upisa : 10.11.2009
Similar topics
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
» ODGOVOR NA PITANJE
Prosveta Licenca :: 23. Pedagogija :: 23.6 Praktična pitanja izrada naučno-istraživačkih instrumenata u pedagoškim istraživanjima
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu