STARTNA PORUKA
Strana 1 od 1
STARTNA PORUKA
Postoji fizički i intelektualni rad. Kod intelektualnog rada dešavaju se elektrohemijske promene u nervnom sistemu. Za rad nervnih vlakana, odnosno za sprovođenje impulsa potrebno je malo energije. Kada prođe impuls potrebno je malo vremena (1000 deo sekunde) da se nerv oporavi i tada nema provođenja impulsa.
Umor je hemijska promena u sinapsama koja sprečava širenje impulsa.
Pri intelektualnom radu teže dolazi do umora jer se troši malo energije. Kod fizičkog rada troši se mnogo više energije i brže se dolazi do umora. Kod umora dolazi do gomilanja pojedinih otrova u organizmu (mlečna kiselina i igljendiksiod) i usled potrošnje korisnih materija.
Umor znači smanjenje sposobnosti za rad. U svakom radu bilo fizičkom ili intelektualnom učestvuju nervi. Zamaraju se nervne ćelije, sinapse i mišići. Postoji:
-objektivni umor kada dolazi do potpune iscrpljenosti organizma.
-subjektivni (psihološki) koji je posledica uglavnom intelektualnog rada (nenaklonost za dalji rad). Dolazi zbog zasićenosti radom, monotonije, dosade a manje zbog iscrpljenosti organizma.
Znaci umora postoje svuda pa i u školskom radu. Umorni učenici se prepoznaju po tome što se vrpolje, što su nemirni i nedisciplinovani, ne paze i zadirkuju jedni druge. Smatra se da u toku školskih časova nema velikog objektivnog umora već da postoji samo subjektivni.
Umor je hemijska promena u sinapsama koja sprečava širenje impulsa.
Pri intelektualnom radu teže dolazi do umora jer se troši malo energije. Kod fizičkog rada troši se mnogo više energije i brže se dolazi do umora. Kod umora dolazi do gomilanja pojedinih otrova u organizmu (mlečna kiselina i igljendiksiod) i usled potrošnje korisnih materija.
Umor znači smanjenje sposobnosti za rad. U svakom radu bilo fizičkom ili intelektualnom učestvuju nervi. Zamaraju se nervne ćelije, sinapse i mišići. Postoji:
-objektivni umor kada dolazi do potpune iscrpljenosti organizma.
-subjektivni (psihološki) koji je posledica uglavnom intelektualnog rada (nenaklonost za dalji rad). Dolazi zbog zasićenosti radom, monotonije, dosade a manje zbog iscrpljenosti organizma.
Znaci umora postoje svuda pa i u školskom radu. Umorni učenici se prepoznaju po tome što se vrpolje, što su nemirni i nedisciplinovani, ne paze i zadirkuju jedni druge. Smatra se da u toku školskih časova nema velikog objektivnog umora već da postoji samo subjektivni.
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu