STARTNA PORUKA
Strana 1 od 1
STARTNA PORUKA
Učenje je stvaranje izvesnih promena u nervnom sistemu. Jednom stvorene promene traju izvesno vreme. Pamćenje je proces koji se nadovezuje na učenje. Trajanje jednom stečenih promena nazivamo pamćenjem.
Gubljenje jednom zabeleženih tragova ili njihovu nepristupaćnost nazivamo zaboravljenjem.
Pamćenje se manifestuje kroz:
-reprodukciju (sećanje)
-Reprodukcija znači oživljavanje u svesti nekog ranijeg događaja naravno u udsustvu prvobitog objekta (lice koje smo nekad videli, melodija koju smo nekad čuli).
-verbalno ponavljanje niza reči, rečenica,..
-ponavljanje ranije naučene motorne radnje
-prepoznavanju
Prepoznavanje je svest da je sada opaženi objekat nekada bio predmet iskustva. Prepoznavanje se odnosi na sada prisutni i opaženi objekat. Dok listamo knjigu prepoznajemo gradivo, ali tek na ispitu vidimo koliko smo u stanju da reprodukujemo gradivo.
-uštedu pri ponovljenom učenju
Ako gradivo koje smo nekad naučili ponovo počnemo da učimo, učićemo ga brže i sa manjim brojem pokušaja.
-transfer naučenog
Naše sećanje nije doslovna reprodukcija originala već je više rekonstrukcija, pa čak i neka nova konstrukcija.
Iz jednog sadržaja najbolje se pamti opšti utisak, opšti smisao. Detalji kiji su u skladu sa tim opštim smislom pre će se zapamtiti. Detalji manje povezani sa glavnom idejom pre će se zaboraviti. U toku vremena prvobitni izraz može da se izgubi a da ostane neko novo tumačenje. Svedočenje o raznim događajima je primer. Posle nekog vremena daju se oprečna svedočenja (visok, nizak)
Gubljenje jednom zabeleženih tragova ili njihovu nepristupaćnost nazivamo zaboravljenjem.
Pamćenje se manifestuje kroz:
-reprodukciju (sećanje)
-Reprodukcija znači oživljavanje u svesti nekog ranijeg događaja naravno u udsustvu prvobitog objekta (lice koje smo nekad videli, melodija koju smo nekad čuli).
-verbalno ponavljanje niza reči, rečenica,..
-ponavljanje ranije naučene motorne radnje
-prepoznavanju
Prepoznavanje je svest da je sada opaženi objekat nekada bio predmet iskustva. Prepoznavanje se odnosi na sada prisutni i opaženi objekat. Dok listamo knjigu prepoznajemo gradivo, ali tek na ispitu vidimo koliko smo u stanju da reprodukujemo gradivo.
-uštedu pri ponovljenom učenju
Ako gradivo koje smo nekad naučili ponovo počnemo da učimo, učićemo ga brže i sa manjim brojem pokušaja.
-transfer naučenog
Naše sećanje nije doslovna reprodukcija originala već je više rekonstrukcija, pa čak i neka nova konstrukcija.
Iz jednog sadržaja najbolje se pamti opšti utisak, opšti smisao. Detalji kiji su u skladu sa tim opštim smislom pre će se zapamtiti. Detalji manje povezani sa glavnom idejom pre će se zaboraviti. U toku vremena prvobitni izraz može da se izgubi a da ostane neko novo tumačenje. Svedočenje o raznim događajima je primer. Posle nekog vremena daju se oprečna svedočenja (visok, nizak)
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu