Prosveta Licenca
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FAKTORI KOJI UTIČU NA OCENJIVANJE

Ići dole

FAKTORI KOJI UTIČU NA OCENJIVANJE Empty FAKTORI KOJI UTIČU NA OCENJIVANJE

Počalji od Dangie Sub Jan 02, 2010 11:57 pm

Постоје три групе чинилаца које резултирају субјективним оцењивањем:
прва група -чиниоци који потичу од ученика и који се односе на његове вербалне и друге способности и начин експлицирања одговора
• Ученик са израженим вербалним фактором и флуентношћу, који се лако и течно изражава оставља бољи утисак и најчешће добија бољу оцену.
• Интелигентнији ученици су у стању да прате реакције наставника и брзо се исправљају у одговорима и често су успешнији у односу на труд који улажу.
• Квалитет одговора зависи и од тренутног здравственог и емоционалног стања ученика. Јаче узбуђење и напетост при одговарању, нарочито усменом, познатије као трема, најчешће изазива несигурност, емоционалну блокаду и тренутно заборављање
• Физички изглед ученика може да утиче на оцењивање. Показује се да су лепша, уреднија, симпатичнија деца у повољнијем положају
• Интеракција ученика и наставника, односно у каквом су односу став ученика према наставнику и став наставника према ученику свакако утиче на субјективност оцењивања
друга група-чиниоци који потичу од наставника, који су најбројнији и који највише утичу на субјективност оцењивања
• лична једначина или лична пракса оцењивања – тенденција неоправданог подизања или спуштања критеријума и давање претежно ниских или претежно високих оцена која је последица сталних или повремених узрока. На смисао личне једначине може утицати пол наставника и став према оцењивању и то тако што су жене, као и наставници са негативним ставом према оцењивању склонији давању нижих оцена. На личну једначину утиче и специфично лично схватање наставног процеса, такозвана „лична филозофија“ и схватање о наводној „важности“ предмета, као и стил понашања наставника и однос према ученицима – демократски, аутократски и лаиссез фаир.
• погрешка средине – наставник претежно оцењује средњим оценама како би избегао могућност велике грешке у процени знања.
• хало ефекат – тенденција да се понашање и особине особе сматрају усклађеним и повезаним, па наставници процењују знања ученика према неком свом ранијем ставу и оценама о том ученику или према ставовима (оценама) других наставника.
• схватање важности градива – Наставници истог предмета могу различито да вреднују важност појединих делова наставних садржаја и то доприноси субјективности оцењивања. Који делови наставног градива су битнији треба усагласити на стручном активу за област предмета.
• контраст – тенденција да квалитет претходно процењеног знања других ученика утиче на процењивање знања појединца.
• прилагођавање – у зависности од нивоа знања целог одељења, један исти одговор може бити различито оцењен у зависности да ли је одељење „јаче“ или „слабије“.
• симпатије или антипатије према појединим ученицима у одељењу.
• самовоља – активност или пасивност наставника у току одговарања ученика, начин постављања питања и давање посебних, тежих питања недисциплинованим ученицима узроци су субјективности. Тренутно расположење наставника које се одражава на оцене ученика је релативно честа појава и пракси. Посебна самовоља у оцењивању је када наставник без икакве провере знања даје слабу оцену ученику који се недисциплиновано понаша или када ученику који је одсутан са часа наставник произвољно уписује (најчешће негативну) оцену.
• разредни старешина често фаворизује и блаже оцењује своје одељење од других одељења којима предаје
трећа група-чиниоци који потичу од изабране методе проверавања и оцењивања
Dangie
Dangie

Broj poruka : 14
Datum upisa : 02.01.2010

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu