STARTNA PORUKA
2 posters
Strana 1 od 1
STARTNA PORUKA
Postavite [b]VAS[/b] odgovor na ovo pitanje ili formirajte svoju temu za ovo pitanje !!!
Poslednji izmenio Admin dana Čet Nov 12, 2009 1:39 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
Re: STARTNA PORUKA
U svojoj teoriji o obrazovnim ciljevima, Blum je napravio podelu na obrazovne ciljeve u tri psihološka domena: kognitivnom, afektivnom i psihomotornom (učenje se odvija u ova tri domena).
Psihomotorni je izvođenje fizičke veštine zasnovano na usvojenom znanju. Učenje u psihomotornom domenu obuhvata sledeće nivoe:
• Imitacija: Posmatranje veštine i nastojanje da se ponovi.
• Manipulacija: Izvođenje veštine prema uputsvu a ne na osnovu posmatranja.
• Preciznost: Izvođenje veštine na ispravan način, precizno i u skladu sa standardima.
• Spajanje elemenata: Spajanje jedne ili više veština po redosledu, usaglašeno i dosledno.
• Usvajanje: Veštine se izvode sa lakoćom i izvođenje postaje automatsko.
Blum nikada nije napravio taksonomiju obrazovnih ciljeva u psihomotornom domenu
Kognitivni je mentalni proces, saznanje i pamćenje informacija; sposobnosti rasuđivanja i procenjivanja. Učenje u kognitivnom domenu obuhvata sledeće nivoe:
• Pamćenje (Retencija): Prepoznavanje i memorisanje informacija
• Razumevanje: Tumačenje i rezimiranje datih informacija
• Primena: Upotreba informacije u situaciji koja je drugačija od one u kojoj je naučena.
• Analiza: Celina se deli na delove da bi odnos između delova bio jasan.
• Sinteza: Spajanje elemenata da bi se dobila nova celina, drugačija od prvobitne.
• Procena (Evaluacija): Donošenje odluka na osnovu kriterijuma i osnovnih principa.
Blumova taksonomija obrazovnih ciljeva u kognitivnom domenu ima svoju značajnu ulogu u planiranju obrazovnog rada, ali i u proceni znanja učenika
Afektivni je ponašanje zasnovano na stavovima, uverenjima i vrednostima. Učenje u afektivnom domenu obuhvata sledeće:
• Primanje: Svesnost, pasivno primanje određenih stimulusa.
• Reagovanje: Reagovanjem na stimulus, ponaša se u skladu sa očekivanjima.
• Vrednovanje: Ponaša se u skladu sa jednim jedinim uverenjem ili stavom, kada nije primoran
da postupa drugačije.
• Organizovanje: Poseduje sistem vrednosti i izražava ih u svom ponašanju.
• Karakterizacija: Celokupno ponašanje je u skladu sa usvojenim vrednostima.
Tri domena učenja (psihomotorni, kognitivni i afektivni) imaju značajnu ulogu u odabiru i oblikovanju nastavnog sadržaja. I cilj i zadaci nastave moraju biti pravilno napisani ne samo uzimajući u obzir domen učenja na koji se odnose, već i nivo unutar domena koji treba da se postigne.
Preporučuje da se za svaki čas obrađuje samo jedan domen učenja, često jedan cilj nastave obuhvata više domena učenja.
A. Psihomotorni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u psihomotornom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (imitacija, manipulacija, preciznost).
Na prvom nivou (imitacija) učenici posmatraju veštinu i nastoje da je ponove.
Na drugom nivou (manipulacija) učenici će izvesti veštinu prema uputstvu, a ne na osnovu posmatranja.
Na trećem nivou (preciznost) učenici će reprodukovati veštinu pravilno, precizno, u skladu sa standardima, obično nezavisno od prvobitnog izvora.
B. Kognitivni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u kognitivnom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (retencija, razumevanje, primena).
Na prvom nivou (retencija) učenici će prepoznati informacije koje su ranije predstavljene.
Na drugom nivou (razumevanje) učenici će tumačiti i rezimirati prethodno predstavljene informacije.
Na trećem nivou (primena) učenici će upotrebiti informaciju u situaciji drugačijoj od one u kojoj su informaciju naučili.
C. Afektivni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u afektivnom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (primanje, reagovanje, vrednovanje).
Na prvom nivou (primanje) učenici će pasivno primati stimuluse.
Na drugom nivou (reagovanje) učenici će se, reagovanjem na stimulus, ponašati u skladu sa očekivanjima.
Na trećem nivou (vrednovanje) učenici će se ponašati u skladu sa stavom ili uverenjem kada nisu primorani da postupaju drugačije.
[img]
Psihomotorni je izvođenje fizičke veštine zasnovano na usvojenom znanju. Učenje u psihomotornom domenu obuhvata sledeće nivoe:
• Imitacija: Posmatranje veštine i nastojanje da se ponovi.
• Manipulacija: Izvođenje veštine prema uputsvu a ne na osnovu posmatranja.
• Preciznost: Izvođenje veštine na ispravan način, precizno i u skladu sa standardima.
• Spajanje elemenata: Spajanje jedne ili više veština po redosledu, usaglašeno i dosledno.
• Usvajanje: Veštine se izvode sa lakoćom i izvođenje postaje automatsko.
Blum nikada nije napravio taksonomiju obrazovnih ciljeva u psihomotornom domenu
Kognitivni je mentalni proces, saznanje i pamćenje informacija; sposobnosti rasuđivanja i procenjivanja. Učenje u kognitivnom domenu obuhvata sledeće nivoe:
• Pamćenje (Retencija): Prepoznavanje i memorisanje informacija
• Razumevanje: Tumačenje i rezimiranje datih informacija
• Primena: Upotreba informacije u situaciji koja je drugačija od one u kojoj je naučena.
• Analiza: Celina se deli na delove da bi odnos između delova bio jasan.
• Sinteza: Spajanje elemenata da bi se dobila nova celina, drugačija od prvobitne.
• Procena (Evaluacija): Donošenje odluka na osnovu kriterijuma i osnovnih principa.
Blumova taksonomija obrazovnih ciljeva u kognitivnom domenu ima svoju značajnu ulogu u planiranju obrazovnog rada, ali i u proceni znanja učenika
Afektivni je ponašanje zasnovano na stavovima, uverenjima i vrednostima. Učenje u afektivnom domenu obuhvata sledeće:
• Primanje: Svesnost, pasivno primanje određenih stimulusa.
• Reagovanje: Reagovanjem na stimulus, ponaša se u skladu sa očekivanjima.
• Vrednovanje: Ponaša se u skladu sa jednim jedinim uverenjem ili stavom, kada nije primoran
da postupa drugačije.
• Organizovanje: Poseduje sistem vrednosti i izražava ih u svom ponašanju.
• Karakterizacija: Celokupno ponašanje je u skladu sa usvojenim vrednostima.
Tri domena učenja (psihomotorni, kognitivni i afektivni) imaju značajnu ulogu u odabiru i oblikovanju nastavnog sadržaja. I cilj i zadaci nastave moraju biti pravilno napisani ne samo uzimajući u obzir domen učenja na koji se odnose, već i nivo unutar domena koji treba da se postigne.
Preporučuje da se za svaki čas obrađuje samo jedan domen učenja, često jedan cilj nastave obuhvata više domena učenja.
A. Psihomotorni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u psihomotornom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (imitacija, manipulacija, preciznost).
Na prvom nivou (imitacija) učenici posmatraju veštinu i nastoje da je ponove.
Na drugom nivou (manipulacija) učenici će izvesti veštinu prema uputstvu, a ne na osnovu posmatranja.
Na trećem nivou (preciznost) učenici će reprodukovati veštinu pravilno, precizno, u skladu sa standardima, obično nezavisno od prvobitnog izvora.
B. Kognitivni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u kognitivnom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (retencija, razumevanje, primena).
Na prvom nivou (retencija) učenici će prepoznati informacije koje su ranije predstavljene.
Na drugom nivou (razumevanje) učenici će tumačiti i rezimirati prethodno predstavljene informacije.
Na trećem nivou (primena) učenici će upotrebiti informaciju u situaciji drugačijoj od one u kojoj su informaciju naučili.
C. Afektivni domen
Tokom časa, u većini slučajeva, učenje u afektivnom domenu će se odvijati u prva tri nivoa (primanje, reagovanje, vrednovanje).
Na prvom nivou (primanje) učenici će pasivno primati stimuluse.
Na drugom nivou (reagovanje) učenici će se, reagovanjem na stimulus, ponašati u skladu sa očekivanjima.
Na trećem nivou (vrednovanje) učenici će se ponašati u skladu sa stavom ili uverenjem kada nisu primorani da postupaju drugačije.
[img]
Gagos- Broj poruka : 18
Datum upisa : 10.11.2009
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu