Prosveta Licenca
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TRANSFER UČENJA

Ići dole

TRANSFER UČENJA Empty TRANSFER UČENJA

Počalji od Dangie Sub Jan 02, 2010 11:53 pm

Pod transferom učenja podrazumeva se dejstvo nekog ranijeg učenja na kasnije učenje ili na kasniju aktivnost uopšte. Ovo dejstvo može biti pozitivno ili negativno u zavisnosti da li olakšava ili otežava učenje.
Kod transfera učenja se javljaju dva problema :
1. problem razvijanja psihičkih funkcija (opažanje, pamćenje, mišljenje, maštanje, htenje ...) putem
vežbanja
2. problem primene i korišćenja stečenog znanja u novim situacijama (snalaženje u novim situacijama
na osnovu starog iskustva)

Razvijanje psihičkih funkcija

Pod kojim uslovima je moguće psihičke funkcije razvijati vežbanjem? Da li je to moguće prostim ponavljanjem određenih operacija (vežbati pamćenja brojeva učeći ih napamet, isto tako sa pesmicama, telefonskim brojevima....) ? Svakako ne. Međutim ako se u toku vežbanja na nekom konkretnom materijalu stiče izvesna tehnika ili metode rada, mogu se poboljšati odgovarajuće funkcije. Većina psihologa smatra da je došlo samo do razvoja izvesnih intelektualnih veština što je takođe korisno.

Primena znanja u novim situacijama

- Uopšteno, generalizovano znanje je primenjljivije u novim situacijama nego konkretno znanje. Uopšteno znanje je obično verbalizovano (izraženo rečima) i sposobnost njegove tačne reprodukcije ne znači i sposobnost primene tog znanja u rešavanju novih problema.

Za znanje se kaže da je generalizovano ako zadovoljava sledeće uslove
- ako je izvedeno (zasnovano) iz većeg broja raznovrsnih primera
- ako je primenljivo na veći broj raznovrsnih slučajeva ( primenjuje se u školi tako što kada učenici shvate neki princip od njih se traži njegova primena u različitim situacijama) Ovo znači da je bolje o jednom problemu učiti iz više izvora, u kojima se s različitih aspekata i različito govori o istom pritanju, nego više puta čiitati isto gradivo iz istog izvora.
- naučeni (naučni) principi su još primenljiviji u novim situacijama ukoliko su učenici sami do njih došli (učenje otkrićem). Mada je ovakav način sporiji jer zahteva dosta vremena, teži se da bude što je moguće više zastupljen.
- Transfer se ne javlja spontano već je i to potrebno naučiti, vežbanjem kroz različite situacije i jedinstvo teorije i prakse. Tada će stečeno znanje doprineti lakšem snalaženju u novim situacijama.
Dangie
Dangie

Broj poruka : 14
Datum upisa : 02.01.2010

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu