ODGOVOR NA PITANJE

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

ODGOVOR NA PITANJE

Počalji od Gagos taj Uto Nov 10, 2009 12:47 pm

Osnovni smisao svake nauke je istraživanje svog predmeta interesovanja (vaspitanje).

Pod metodologijom pedagoških istraživanja podrazumevamo posebnu naučnu disciplinu u okviru pedagogije, koja se bavi proučavanjem i unapređivanjem svih aspekata i oblika naučnog istraživanja vaspitanja.
To je deo pedagogije koji se bavi metodama, tehnikama, instrumentima koje su potrebne prilikom proučavanja vaspitanja.

Metodologija pedagoških istraživanja proučava naučne metode, tehnike i instrumente u procesu saznavanja i utvrđivanja veza i odnosa u pedagoškim pojavama

Vrste pedagoških istraživanja su.
• fundamentalna-za najopštije zakonistosti u pedagoškim pojavama. Nisu neposredno primenljiva u praksi
• operativna-kako se fundamentalna primenjuju u praksi.(npr. kako računar unapređuje nastavu)
• razvojna-kako operativne rezultate preneti u masovnu primenu
• teorijska-dedukcijom od opšteg ka posebnog (kako opšte teorije preneti na vaspitanje)
• empirijska-indukcijom (ispituju se pojedini učenici da se vide opšta znanja)
• longitudinalna-neka pojava se istražuje u dužem vremenskom intervalu (od 1. do 8. se prati odeljenje)
• transverzalna-trenutno istražujemo npr. razlike u učenju seoskei gradske dece
• komparativna-za upoređivanje npr. planova i programa u dve škole

Istraživačke metode u pedagoškom istraživanju predstavljaju naučno proverene postupke. Dele se na

• istorijske (za proučavanje pedagoške prošlosti tj. dokumentacije. Vodi se računa o društveno istorijskim ulovima u kojima je neka pojava postojala)
• deskriptivne (ako ne može istrživač da izazove i prouči pojavu kada on želi, pa prikuplja podatke o postojećoj pojavi. Bitna pitanja su KOJA pojava, KADA će je opisivati, KAKO će se pojava opisivati, i na osnovu svega toga bira tehnike i instrument)
• eksperimentalne
a) pojava se namerno i planski izaziva
b) vrši se onda kada je istraživaču potrebno
v) uslovi se strogo kontrolišu,
g) istražuju se i uzroci i posledice
d) rezultati posledica su podložni merenju

Bitni su
• UZROK tj. nezavisne varijable-pedagoški uticaj (nova metoda, primena medija,...)
• POSLEDICA tj.zavisne varijable (znanje, sposobnosti, stavovi, veštine, navike)

Eksperiment može da bude
• prirodni-ostvaruje se u uobičajenim uslovima (učionica, sa istim nastavnicima), a samo se instrument nastave menja
• laboratorijski-u neuobičajenim i nesvakidašnjim uslovima (manje učenika, drugi nastavnik)

Po broju ispitanika eksperiment može da bude
• sa jednom grupom
• sa paralelnim grupama
• sa rotacijom faktora

Tehnike u istraživanju su oblici prikupljanja podataka, a mogu biti
• pruočavanje pedagoških dokumenata
• posmatranje
• anketiranje
• testiranje
• sociometrijsko merenje
• intervjuisanje

Instrumenti su sredstva u kojima se prikupljaju činjenice u okviru neke tehnike i metode. To su
• upitnici
• testovi
• sociometrijski test
• skica za intervju
• protokol posmatranja

Gagos

Broj poruka : 18
Datum upisa : 10.11.2009

Pogledaj profil korisnika

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu